Plaatje logoReisbureau voor reizen naar ScandinaviŽ, Groot-BrittanniŽ, Ierland en IJsland   
Scan Britain, uw "online reisagent" met meer dan 20 jaar ervaring voor reizen door heel Noord Europa.
De fijnste vakanties voor jong en oud, gezinnen met kinderen, ouderen, natuur- en cultuurliefhebbers.
 


Aanbiedingen
Rondreizen
Busrondreizen
Outdoorreizen
Cruisereizen
Overtochten

Flydrives
Camperhuur
Autohuur
Hotels
Kasteelhotels
Stedenreizen
Vak.woningen

Groepsreizen

Wintersport

Denemarken
Engeland
Finland
Ierland
Noorwegen
Schotland
Wales
IJsland
Zweden

Informatie/
Voorwaarden

Maatwerk

Verkeersbureaus
Boekingsformulier
E-mail
Adres

Cookies

Europeesche
Verzekeringen
(berekening)

Europeesche verzekeringen

 

 

 

index terug

ALGEMENE INFORMATIE.
Wij zijn een gespecialiseerde reisagent in vakanties naar Groot-BrittanniŽ, Ierland en ScandinaviŽ. Wij leveren via internet pakketreizen, op maat gesneden vakantiereizen en verschillende  vervoersmogelijkheden.
Wij bieden u de mogelijkheid  een reis te boeken naar
Groot-BrittanniŽ, Ierland , Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland,  IJsland

Hoe gaat het in zín werk en hoe betaalt u:
Op het boekingsformulier of per e-mail geeft u aan of u wilt reserveren of een offerte/prijsopgave per e-mail wenst. Geef uw wensen duidelijk aan. Geeft u aan te willen reserveren, dan is bij beschikbaarheid van de reis, de boeking ook definitief geboekt. Wij berichten u per email dat de boeking definitief is gereserveerd en u bent vanaf dat moment betalingsplichtig. Tevens zenden wij u per e-mail een boekingsbevestiging/factuur en verzoeken wij u om de (aan)betaling. 
Tot 6 weken voor vertrek ontvangt u een boekingsbevestiging/factuur met een bedrag voor de aanbetaling (= 20 % van de reissom met een minimum van Ä 50 p.p. en de reserveringskosten, eventueel verzekeringskosten) en een restbedrag. Het restbedrag moet uiterlijk 6 weken voor vertrek in ons bezit zijn. Valt de vertrekdatum binnen 6 weken vanaf de boekingsdatum, dan dient u de gehele reissom vermeld op de boekingsbevestiging/factuur zo spoedig mogelijk via een bankbetaling (internet) te voldoen. Heeft u die mogelijkheid niet, dan dient u voor een spoedbetaling op het postkantoor zorg te dragen.
Het is niet mogelijk uw reissom per creditcard aan ons te voldoen.
Is er geen plaats, dan bieden wij u, zo mogelijk, een alternatief aan met een prijsopgave van het alternatief. Wenst  u gebruik te maken van het aangeboden alternatief, dan verzoeken wij u de prijsopgave voorzien van uw persoonlijke opdracht (per replay) te retourneren. In de prijsopgave staan alle van belangzijnde gegevens.
Als u een prijsopgave  aan ons retourneert, voorzien van uw opdracht, dan is de reservering definitief op het moment dat alle onderdelen van de reis beschikbaar zijn. Is een onderdeel van de reis niet beschikbaar, dan berichten wij u zo spoedig mogelijk, meestal met een alternatief voorstel.U kunt het voorstel dan accepteren of afwijzen.
Het kan zijn dat beschikbaarheid van een accommodatie, ferryovertocht of vlucht bij inboeken moet worden aangevraagd. Dit houdt in dat wij bij de leverancier de beschikbaarheid eerst na moeten gaan of de door u gewenste kamer of vervoer beschikbaar is,. Is de accommodatie of het vervoer beschikbaar, dat staat dit ook definitief ingeboekt. Wanneer u de aanvraag tussentijds annuleert, kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Als de reis aan onze zijde niet akkoord komt (de aangevraagde accommodatie of vervoer niet beschikbaar blijkt te zijn), dan kunt de boeking kosteloos annuleren of er wordt u een alternatief geboden (de prijs kan wijzigen). Is een accommodatie of het vervoer bij boeking niet beschikbaar en moet hiervoor door ons een alternatief wordt ingeboekt, dan laten wij u dit altijd weten, voor wij definitief inboeken.

Preferenties en essenties
Aan speciale wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar worden gemaakt, zal zo mogelijk worden voldaan. Of dat lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier. Aan een preferentie kunnen echter geen rechten worden ontleend. Is een wens zo essentieel dat een reisovereenkomst alleen zal worden gesloten indien vaststaat dat aan deze wens wordt tegemoet gekomen, dan is er sprake van een essentie. Voor het plaatsen van een essentie worden Ä 32 essentiekosten berekend. Deze kosten komen niet voor restitutie in aanmerking wanneer de essentie niet akkoord kan worden gegeven en / of de reis wordt geannuleerd.

Reisbescheiden:
De benodigde reisbescheiden worden uiterlijk 10 dagen voor uw vertrek toegezonden, uitgezonderd last-minute reizen. Veelal worden de reisbescheiden eerder toegestuurd dan 10 dagen voor vertrek.

Reisdocumenten:
Voor Groot-BrittanniŽ dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort of geldige ID. Voor ScandinaviŽ dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoor of ID.
Reizigers die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten, dienen bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. U dient er echter zelf voor te zorgen bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van de benodigde reisdocumenten.
Sinds 26 juni 2012 dienen kinderen een eigen identiteitsbewijs te hebben.

Annuleren:
Wenst u na opgave van uw reservering uw reis te annulering, dan gelden de volgende annuleringskosten:
a. bij annulering tot de  42e dag  voor vertrek: de aanbetaling.
b. bij annulering van de 42e dag tot de 28e dag voor de vertrekdag: 35% van de reissom.
c. bij annulering vanaf de 28e dag tot de 21e dag voor de vertrekdag: 40% van de reissom.
d. bij annulering vanaf de 21e dag tot de 14e dag voor de vertrekdag: 50% van de reissom.
e. bij annulering vanaf de 14e dag tot de 5e dag voor de vertrekdag: 75% van de reissom.
f. bij annulering vanaf de 5e dag tot de dag van vertrek: 90% van de reissom.
g. bij annulering op de dag van vertrek of later: de volle reissom.

Voor vliegreizen, autohuur, camperhuur,  huur van vakantiewoningen, cottages en stacaravans, en enkele afwijkende reizen, kunnen andere annuleringsbepalingen gelden.
Voor vervoer per ferrymaatschappij, gelden de algemene voorwaarden van de ferrymaatschappij.

Annuleringsvoorwaarden lijndienstvluchten
Op het vervoer per lijndienstvluchten zijnde volgende afwijkende annuleringsbepaling van toepassing: De wijzigings / annuleringskosten voor het vliegvervoer bedragen 100% zodra de tickets zijn uitgegeven / geprint. Indien u uw vlucht wijzigt of annuleert voordat het ticket is geprint, brengen wij Ä 30 per ticket in rekening.

Bagageregeling KLM
Vanaf 22 april 2013 zijn de bagageregels bij KLM gewijzigd. Bagage is niet meer inbegrepen in het ticket, hiervoor dient apart betaald te worden. Deze kosten vervallen indien u lid wordt van het Flying Blue programma van KLM. Uw Flying Blue nummer dient voor of bij online check-in bij KLM bekend te zijn. Regelmatig verandert deze regeling, waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn. Meer informatie vindt u op de website van KLM.

Wijzigen door de reiziger:
a.      Na totstandkoming van de overeenkomst kan de reiziger wijziging daarvan verzoeken. Tot 28 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval schriftelijk door de reisorganisator worden bevestigd.
Hiervoor geldt de voorwaarde, dat de reiziger de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet.

b.
      Bovendien is hij gehouden de wijzigingskosten ad Ä 32,- per boeking (bij eigen-vervoerreizen Ä 16,- indien korter dan 5 dagen of bij verblijf in Nederland) en eventuele communicatiekosten te vergoeden.

c.
      Uitstel van de vertrekdatum of vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering. In dat geval zijn geen wijzigings- of communicatiekosten verschuldigd.
d.
      Over het verzoek zal zo spoedig mogelijk worden beslist. Afwijzing zal met redenen worden omkleed en de reiziger onverwijld worden meegedeeld. De reiziger kan de oorspronkelijke overeenkomst handhaven dan wel annuleren. In dat laatste geval zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.
e.
      Bij uitblijven van een reactie van de reiziger op de afwijzing van zijn verzoek wordt de oorspronkelijke overeenkomst uitgevoerd.

Aanpassings- en wijzigingskosten bij boeken:
Indien er door de touroperator, ferrymaatschappij of accommodatieverschaffer, aanpassingskosten in rekening wordt gebracht voor een door de klant gewenste aanpassing aan de (rond)reis, zullen deze door Scan Britain aan de klant worden doorberekend. Bij aanpassingskosten hoger dan
 Ä 35,- nemen wij eerst contact met u op, voor wij definitief aanpassen.
Indien u tijdens een boeking een deel van een (rond)reis wijzigt of indien u afwijkt van de originele lengte van een rondreis zoals vermeld in het aanbod, brengen wij hiervoor Ä 18 per boeking in rekening.

Uw persoonsgegevens en privacy:
De gegevens die u invult voor het maken van een boeking of een offerte hebben wij nodig om deze dienst te verlenen. De informatie wordt door ons gebruikt voor interne administratie. Wij geven uw persoonlijke gegevens alleen door aan derden als dit noodzakelijk is voor het vastleggen/uitvoeren van uw reserveringen en verzekering.

Aansprakelijkheid
Degene die de reis boekt is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij/zij bij boeking aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend.

Milieuoverwegingen geen brochures:
Wij kunnen een breed assortiment van mogelijkheden leveren, maar zenden uit milieuoverwegingen geen brochures. Wij beschouwen onze website als onze brochure. (Hebben geen eigen papieren brochure). U kunt altijd de gegevens van de website uitprinten. Wij helpen u graag via email op weg naar een bij u persoonlijk passende vakantie. Bij uw reisbescheiden ontvangt u toeristische informatie.

Ons aanbod is zeer uitgebreid naar onze specialisatielanden.
Veel cottages,  vakantiewoningen,  mobilehomes,  bootverhuur,  hotels,  Bed&Breakfast,  rondreizen langs hotels en  vakantiewoningen,  ferrieovertochten,  vliegtickets,  flydrives, auto en camperhuur ter plaatse, autorondreizen en cruisereizen. En verder alles wat de gespecialiseerde touroperators leveren.

Korte Termijnboekingen:
Het is beter vroegtijdig te boeken, maar mocht dat niet mogelijk zijn, dan kunnen wij u het volgende aanbieden voor korte termijn boekingen.
Tot 7 dagen voor uw vertrekdatum kunt u een boeking per e-mail of boekingsformulier opgeven. Vanaf 16 dagen tot 7 dagen voor uw vertrekdatum kunnen wij alleen boekingen in behandeling nemen die nog uitvoerbaar zijn. Na ontvangst van uw opdracht, berichten wij u per e-mail of de boeking nog mogelijk is. Is de boeking nog mogelijk, dan verzoeken wij u de betaling nog zelfde dag met spoed telefonisch over te boeken (postgiro) of per girotel of internetbankieren te betalen.
Tevens kunnen wij  Ä 22 extra "Last-Minute"-kosten berekenen. Wij reserveren uw wensen en uw reisbescheiden zenden wij per post of laten wij klaarleggen bij de terminal van de betreffende vervoermaatschappij of op Schiphol.
Tot het moment dat de reservering akkoord is, kunnen wij een boeking niet garanderen.

Huisdieren
Indien u uw huisdier wilt meenemen op vakantie dient deze te voldoen aan de richtlijnen van het land. Informeer hiernaar vooraf bij uw dierenarts en of de respectievelijke verkeersbureaus. Bovendien moet er gekeken worden of het dier is toegestaan in de door u gewenste accommodatie en of hiervoor een toeslag van toepassing is. Neemt u hiervoor contact met ons op.
 

Reserveringskosten
Voor al onze boekingen/reserveringen brengen wij u Ä 27,00 reserverings- en verzendkosten in rekening, hetzij anders vermeld. Reserveringskosten komen nimmer in aanmerking voor restitutie.
Voor het klaarleggen van tickets op de luchthaven Schiphol worden kosten in rekening gebracht, welke afhankelijk is van de touroperator en/of vliegmaatschappij.

Onvolkomenheden onderweg:
Indien u op de bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, dan wordt van u verwacht dat u daarvan meteen melding doet bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld de hotelier of vervoerder) of bij de reisleiding of onze andere plaatselijke vertegenwoordiger. Dat kan vaak verder ongemak en klachten voorkomen. In noodgevallen kunt u ons bellen op telefoonnummer 0229-210013 of de Touroperator waar de reis staat geboekt. Het telefoonnummer van de Touroperator staat vermeld in de reisbescheiden.. Zijn de telefoonnummers niet bereikbaar, spreek dan een boodschap in op de telefoonbeantwoorder met een telefoonnummer waar wij u kunnen bereiken of bel een telefoonnummer welke is vermeld op de reisgegevens.

Kennelijke fouten en prijswijzigingen:
Wij behouden ons het recht voor om de op onze website vermelde tarieven, vertrektijden, bepalingen enz. met of zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde heffingen en wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Kennelijke fouten en vergissingen  op de website binden ons niet.

Boekings- en Reisvoorwaarden:
Voor onze vervoersmogelijkheden, reizen, accommodaties gelden de boekings- en reisvoorwaarden, zoals gesteld door de desbetreffende  vervoerder/reisorganisator/accommodatieverschaffer.

Samengestelde reizen:
Het kan voorkomen dat op uw verzoek een reis is samengesteld. U bent bij door uzelf samengestelde reizen zelf verantwoordelijk en Scan Britain kan nimmer voor deze reizen verantwoordelijk worden gesteld voor de aansluitingen van vervoer en accommodaties en voor vertragingen tijdens de reis. Indien op uw verzoek afwijkende accommodaties door Scan Britain worden geboekt, bent uzelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van deze accommodaties en kunt u Scan Britain nimmer aansprakelijk stellen voor de kwaliteit van deze accommodaties.

Calamiteitenfonds:
De meeste reizen vallen onder het calamiteitenfonds. D.w.z. dat u (een deel) uw geld terugkrijgt als u door een calamiteit uw reis moet onderbreken. Hiervoor brengen wij Ä  2,50 in rekening, hetzij anders vermeld. Alleen vervoersreizen vallen over het algemeen niet onder het calamiteitenfonds.
 Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte gebeurtenis.

pijl